Bütün o temponun ve sıkıştırılmışlığın içinde gözden kaçan önemli gelişmelerden biri Reek’in yeniden Theon’a dönüşebilmesi. Bu bir kefaret değil, Game of Thrones’un adalet anlayışında kefarete asla yer yok çünkü, ancak karakter yolculuğu konusunda en ilginç değişimleri ve en sonunda da dönüşümü geçiren Theon belki de. Kendin olabilmek, varlığını kaybetmemek, seni sen yapabilen tam da o hırslara; arzulara tutunabilmek. Sansa’nın yaptığı da buydu en başından beri. Theon’la birlikte yaptıkları sembolik inanç sıçraması, Winterfell’den; yani evden kaçış, büyümenin; kendin olabilmenin en sembolik adımı.
Mesela Meryn Trant’ın ölümü belli bir intikam ve adalet duygusu belki daha da önemlisi tatmin yaratıyor insanda. Arya’nın yolculuğu çok daha detaylandırılmış, her adımını birlikte attığımız bir yolculuk, Arya da hepsinden öte birlikte büyüdüğümüz bir karakter. Onun hırslarını, arzularını, geride bıraktıklarını anlamak, Arya’yla bağ kurabilmek her anlamda çok daha kolay. Ama dizinin amacı o tatmin duygusunu verdiği an ellerimizden çekip almak. Game of Thrones tarihinin en gözümüze sokulurcasına iğrenç karakterlerinden Meryn Trant’ın gözüne sokulan her hançer darbesi sevinç nidalarıyla karşılanıyor belki, ama o anlara asla yer olmadığını çoktan öğrenmemiz gerekirdi.
11 yaşında bir kızın görmemesi gereken şeyler gördü Arya. Cinayet, işkence, taciz, tecavüz. Her sevdiği birer birer elinden alındı. İntikam yolunda yılmaz bir savaşçı, destansı bir karakter gelişimi. Bizatihi bunları yıkmak için var Game of Thrones. İşte o kodlar sayesinde 50bin tane olayın içinde finalde en akla yatan sahneler Aryanınkilerdi aslında. Arya bir katile dönüşeli çok oluyor ama hepimizin içindeki katildi o, Game of Thrones’un bizi içine soktuğu dünyaya adalet perspektifiyle bakabilmemizi sağlayan, umutla bir şeylere tutunmamızı sağlayan bir katil. Tam da bu yüzden, o adaleti anlayabilmemiz için, gözlerini kaybediyor Arya. Son gördüğü yüzler bir geçit töreni sadece, hislerinden vazgeçmesi, her şeyden önce kendini öldürebilmesi gerektiğini hatırlatan bir grotesklik geçidi.