“AMC ne lan?”
Matther Weiner:
Senaryoyu bitirdim ve ajansıma gönderdim. Üç ya da dört ay boyunca okumadılar. Senaryoyu hiçbir yere göndermemem konusunda da tavsiyelerde bulundular çünkü o zamanlar komedi yazarları üzerinden büyük paralar dönüyordu. Senaryoyu HBO’ya göndermeye çalıştım fakat bir toplantı ayarlayamadım. FX’le görüştüm ve o sırada kanalın başında Kevin Reilly vardı. Diziyi yarım saate indirmemi söyledi. Sonra senaryonun bir filme çevrilmesi hakkında insanlar fikir vermeye başladılar ve sonunda AMC kanalına senaryoyu menajerimin asistanı verdi.
Menajerlerim şöyle diyordu, “Sopranos’dan gerilere düşeceksin. Tamam biliyoruz, bu projeyi seviyorsun ama AMC’ye gitme. Hem düşük statü hem de orada para yok. Böyle bir şey yapsalar bile daha önce bir dizi yapmadılar, onların elinde ilk olmak istemezsin.”
Robe Sorcher, AMC:
Bu dizinin neden yürümeyeceğiyle ilgili kağıt üstünde hep aynı şeyler söyleniyordu: “Dizi çok yavaş, reklamcılıkla ilgili, herkes sigara içiyor, sevilecek tek bir insan yok ve bir dönem dizisi. Kimseye satamadık.”
Jeremy Alice, AMC:
Diziye başlamak için potansiyel partnerler aramaya başladık ve iyi cevaplar da aldık ama genel hava “pek bize göre değil, AMC ne lan?” gibiydi.
Pilot bölüm the Sopranos’un yardımıyla çekiliyor
Christina Wayne, AMC:
Her şeyi kendimiz finanse ettik. Pilot bölüm 3.3 milyon dolara mal oldu ve bölümü Sopranos ara vermişken New York’ta çektik. Onların tüm teknik ekibini kullandık.