Aşk-ı Memnu'nun en önemli parçalarından birisi tabii ki de Ziyagil Yalısı. İlk fragmandan son fragmanlara ev nasıl her şeye tanıklık ediyor, bilinsin istendi. Biz de bu özel dosyada evin neresinde neler oldu bir ona bakalım.
İlk fragmandan girdiğimiz salonda, Nihal'in sıkıcı piyano derslerinde zar zor öğrendiği parçaları bu salona bütün ev ahalisini kitleyip dinletmesine çokça tanık olduk. Hatta artık zavallı Firdevs Hanım kulaklarını tıkayıp giderdi odasına gürültüden. Sanat düşmanlığım yok ama Nihal ile ilgili her şeye gıcığım. Bu salonda her odada birisi kaldığı için önemli kararların alındığı gizli saklı konuşmalar oldu. Bihter-Behlül, Behlül-Nihal, Adnan Bey-Matmazel, Bihter-Matmazel falan filan. Ama en önemli anılardan biri Nihal'in azgınlıkla Behlül'e ''İlk gerçek öpücüğümü istiyorum,'' dediği sahne ve Bihter'in öpüşmesinler diye saksı kırması kesinlikle. Ha bir de evin çeşitli yerlerinde olduğu gibi Bihter ve Behlül burada sevişmişlerdi.
Buradan çıkıp Firdevs Hanım'ın odası ve Matmazel'in odasıyla karşılaşıyoruz. Firdevs Hanım'ın odasında çok çeşitli entrikalar, dolu dolu sohbetler, mücevher böbürlenmeleri yanında iki önemli tokat sahnesi oldu. Biri Firdevs Hanım intihar edecekken Matmazel'in onu kendisine getirmek için attığı tokat; bir diğeri de Katia'ya Firdevs Hanım'ın attığı tokat. Bu odada Freud'un Elektra Kompleksi’ne yönelik Bihter ve Firdevs Hanım üzerinde yaptığı deneylere de rastlayabilirsiniz.
Matmazel'in odasında ise yaşam belirtisi olmayan küflü bir dekorun üzerine bahsedebileceğimiz bir tek mektup vakası var. Bihter, Matmazel'in hadsiz mektubunu ararken Adnan'a yakalanmıştı. Bir de Bihter'in Matmazel'in odasına gelip, Ankara'da Bülent'in maçından sonra çektirdikleri fotoğrafta Deniz Hanım'ın saçlarını saldığı görünce, ''Şehir dışına çıkınca tokalar atılmış bakıyorum,'' demesi var.
Merdivenlerde aşağıdakiler ile yukarıdakileri birbirinden ayıran kavgalar; Behlül-Bihter çekişmeleri ile Nihal-Behlül aşk sahneleri var. Hizmetli tayfası da hep bu merdivenlerde dinlediler yukarıdakileri. Hazır onlardan bahsetmişken aşağıdakilerin hayatına bakalım.
Mutfakta zaten 7/24 yemek ve dedikodu. Hizmetlilerin odalarında Katia, Cemile, Nesrin kavgaları, Süleyman Bey ve Şayeste Hanım artık odalarında ne yapabiliyorlarsa ve Beşir'in de odasında sürekli porno izlediğini düşünüyorum. Bir de sevgili koca gönüllü Bihter, onları kovmak için aşağılara kadar inerdi. Doğrusu bu kadar arkadan iş çeviren bir hizmetli tayfası için büyük tevazuydu. Huzur içinde uyusun!
Üsta kattaki salonda abiyelerle yenilen akşam yemekleri, asla bitirilmeyen kahvaltılar, yemek masasındaki laf sokmalar, Firdevs Hanım'ın insanları açık arayan bakışlarla izlemeleri, Peyker-Nihat mıymıntıları, Elif uyuzu ve Firdevs Hanım'ın çeşitli arkadaşları ile betlerin beti Arsen Hala bu salonun müdavimlerindendi. Adnan ile Bihter'in odasına geçersek ise burada sadece ıstırap var. Bihter'in çilesi var. En karanlık gecede Adnan'ın Bihter'e tecavüz etmesi var bir de.
En üst ise çoluk çocuğun odası. Nihal'in odasındaki sıkıcı saatlerimizden sonra Bülent'in odasındaki kimsenin umurunda olmayan günler var. Keşke yatılı okula gitseydi de dönemeseydi sinir laf taşıyıcı. En eğlenceli kısım Behlül'ün odası. Behlül'ün odasında Bihter ve Behlül'ün ateşler içerisinde yandığı dakikalar hala hepimizin aklında. Behlül'ün odası için nereden sıraya giriyoruz diyorum ve kapatıyorum.
Her şeye, her yayınlanışında ekrana kilitlenen bizden daha fazla, o yol yalısı tanık oldu. Şimdi boş evde Bihter'in hayaleti dolaşmakta. Şu son veda fragmanı da tüylerimizi diken diken etmek için aşağıda dursun!