BAŞARISININ SIRRI KADINLAR VE HALFETİ
Karagül ekranın en iyi drama dizisidir. Sadece bunu yazsam bile yeterli olabilir aslında. Kimsenin mırın kırın etmeden kabul edeceği gerçek bu çünkü. 100. bölümünü devirmiş bir dizinin hala ilk günkü özenle çekilmesi bu payeyi veriyor. Yapımcısından yönetmenine, senaristinden oyuncusuna herkes ilk bölüm titizliğinde davranıyor elleriyle yarattıkları bu ekran klasiğine. Usta oyuncu kadrosunun yanı sıra Mert Yazıcıoğlu, Hilal Altınbilek, Ebru Ojen Şahin, Sevda Erginci, Can Atak, Ayça Ayşin Turan, İlayda Çevik gibi pırlanta yetenekleri de kazandırdı. Karagül’ü en iyi yapan unsur, Şükrü Avşar’ın alameti farikası olan ekip yaratma yeteneğidir. Şükrü Avşar babadır; Karagül hikayesi, senaristleri, yönetmenleri, teknik ekibi, oyuncuları ve seyircisi onun evlatlarıdır. Popülizm ve şekilcilikten başka bir şeye önem vermeyen televizyon sektörü ve medya üç sezondur ödül vermez hatta adını bile zikretmez ama Karagül tüm bu kepazeliklere adeta nanik yaparak zirvedekini yerini kaybetmez. Hikayesini bir kadının batıdan doğuya göç etmesi üzerine kurarak ve dahi televizyon ekranlarında yazılmaya oynanmaya cesaret bile edilemeyen ‘Kadın’ dilinden namusluca söylemiyle, tüm ekran işlerinin arasında öne çıkması bundan. İçinde ekrandaki en zorba erkek karakteri barındırırken asla zorba eril dili yüceltmemesi bile ‘’en iyi’’ payesini almaya yeterli. Karagül’ün başarısının sırrı başrolünün kadınlar ve Halfeti olmasıdır. Halfeti’ye ihanet etmeden, göç etmeden, söyleyecek sözlerini sakınmadan, dördüncü sezonunda seyircisini arttırararak (7 milyon 300 bin) hala en çok izlenen dizi olması, Karagül’ü 2015’in en iyisi yapıyor.
İllüstrasyon: Mert Güreli